Informator
Zanim zarezerwujesz
STANDARD HOTELI.
W opisie hoteli stosujemy kategoryzację obowiązującą w danym kraju. Informujemy, że każdy kraj stosuje własne kryterium przyznawania określonej kategorii (gwiazdki, klucze, kategorie literowe). Jednocześnie informujemy, że na dokumentach podróży podajemy naszą subiektywną ocenę standardu hotelu.
DOBA HOTELOWA.
Doba hotelowa, a co za tym idzie świadczenia hotelowe (np. wyżywienie), we wszystkich hotelach i apartamentach kończy się o godz. 10.00, a rozpoczyna się w godz. 14.00-15.00. W przypadku późnych wylotów, bez względu na godzinę zakwaterowania, należy opuścić pokoje do godz. 10.00 w dniu wykwaterowania. Goście najczęściej otrzymują pokój do składowania bagażu. W przypadku wylotów nocnych Goście kwaterowani są po przybyciu do hotelu – co oznacza, że doba hotelowa liczona jest od godz. 14.00-15.00 dnia poprzedzającego wylot. Analogicznie w przypadku nocnych powrotów do kraju.
OPIEKA PILOTA.
Uczestnicy grup autokarowych są objęci opieką pilota podczas przejazdu oraz opieką rezydenta podczas pobytu (wczasy). Nie zawsze rezydent będzie mieszkał z uczestnikami w jednym hotelu. Pilot/rezydent jest kompetentnym przedstawicielem danego biura. Przy przyjeździe grupy rezydent informuje o godzinach i miejscu urzędowania.
WYCIECZKI LOKALNE.
Turyści mają możliwość wzięcia udziału w fakultatywnych wycieczkach lokalnych, płatnych na miejscu. Wycieczki do interesujących miejsc turystycznych, często niedalekich od miejsca pobytu są przyjemnym urozmaiceniem wczasów. Klienci uczestniczący w wycieczkach fakultatywnych nie otrzymują zwrotu za niewykorzystany w tym czasie pokój hotelowy i posiłki. Wycieczki fakultatywne organizowane są przez lokalne agencje turystyczne na warunkach przez nie określonych, przy czym istnieje możliwość niezorganizowania wycieczki z powodu zbyt małej ilości chętnych.
WIZY.
Każdy z uczestników wyjeżdżających poza UE musi posiadać ważny paszport (minimum 6 miesięcy). Nasze biuro nie ponosi odpowiedzialności za osoby, które nie zostaną przepuszczone przez granicę z przyczyn niezależnych od biura. Obcokrajowcy załatwiają formalności wizowe we własnym zakresie. W przypadku wyjazdu do kraju, gdzie wymagane są wizy, Klienci są zobowiązani do dostarczenia dokumentów w oryginale do naszego biura w terminie umożliwiającym otrzymanie wizy. Przy wyjeździe do krajów UE wymagany jest dowód osobisty lub paszport.
KLIMATYZACJA.
Hotel jest wyposażony w klimatyzację tylko w przypadku, gdy wyraźnie jest to podane w opisie hotelu i pokoju. W wielu przypadkach urządzenia te są obsługiwane centralnie i wówczas okresowe ich włączanie bądź wyłączanie zależy od decyzji właściciela hotelu. Indywidualnie sterowana klimatyzacja działa wtedy, gdy Klient przebywa w pokoju i uruchomi ją odpowiednią kartą magnetyczną. Karta dostępna jest w recepcji i wydawana podczas kwaterowania. W pokojach rodzinnych klimatyzacja jest w jednym pomieszczeniu.